Pressmeddelande: Seavus och Elastic i nytt nordiskt partnerskap

Mjukvaruutvecklings- och konsultföretaget Seavus och Elastic, har ingått ett strategiskt partnerskap på den nordiska marknaden. Elastic är bolaget bakom Elastic Stack (ElasticSearch, Kibana, Beats och Logstash).

Det nya partnerskapet innebär att Seavus nu tillhör ett litet antal utvalda partners som har slutfört teknisk utbildning och aktiveringskurser för att tillhandahålla tjänster och ha möjlighet att sälja de elastiska kommersiella abonnemangen till slutkunder. Fördelarna specifikt för de nordiska kunderna innebär bland annat möjligheten att komplettera sina elastiska abonnemang med verksamhets- och driftstjänster från Seavus.

– Jag är oerhört glad över det nya samarbetet med Elastic och vi ser många nya spännande möjligheter tillsammans. Att i realtid kunna få värde ur sitt data är och kommer i en allt högre grad bidra till viktiga konkurrensfördelar. Elastics tillväxt är imponerande och med vår kompetens inom DevOps, projektering, integration samt support kommer vi bidra till att den accelererar ytterligare. Vi ser flera möjligheter att med hjälp av Elastic Stack förstärka värdet ytterligare för våra kunder, säger Dimitris Panagio, VD för Seavus i Stockholm.

Med över 140 miljoner kumulativa nedladdningar av Elastics produkter och en växande användarbas i Norden, kommer det nya partnerskapet ytterligare öka användningen av Elastics mjukvara på den nordiska marknaden.

Vi är mycket nöjda över vårt nya samarbete med Seavus. Partnerskapet innebär en ökad tillväxt för nå ut med våra produkter kring öppen källkod (Elastic Stack , X-Pack (commercial features) och Elastic Cloud (hosted offering) på den Nordiska marknaden. Vi är glada över att Seavus kommer distribuera våra produkter och ytterligare öka värdet av våra prenumerationer för att möjliggöra kundernas affärskritiska sökningar, loggningar och analyser, säger Morten Schlosser, NEMEA Head of Alliances på Elastic.

Kontaktuppgifter för mer information

VD Seavus Stockholm, Dimitris Panagio, telefon: 073-380 00 43
E-post: dimitris.panagio@seavus.com

Försäljningschef Elastic, Norden och Baltikum